www.what2do.co.il

זיכוי מורה לספורט, מעבירות תקיפת קטין וגרימת חבלה במסגרת ביה``ס

דרגו את המאמר

זיכוי מורה לספורט, מעבירות תקיפת קטין וגרימת חבלה במסגרת ביה``ס

הכרעת דין , שניתנה ע"י שופטת בימ"ש השלום בקריות אורית קנטור, בה זיכתה את הנאשם בועז תירוש, מורה לספורט בביה"ס היסודי "גיבורי עציון" בק. אתא, משלוש עבירות שעניינן– תקיפת האחראי על קטין וגרימת חבלה בשני ארועים שונים.
השופטת קנטור זיכתה את הנאשם זכוי מלא מעבירת תקיפה שיוחסה לו כלפי הקטין ר.נ. ובהתייחס לארוע המיוחס לו בתקיפת שני הקטינים האחרים קבעה , כי גירסאות המתלוננים לא היו אמינות עליה עד כדי קביעת ממצא עובדתי פוזיטיבי מרשיע ולא ניתן לשלול את האפשרות כי החבלות שנגרמו לתלמיד א.ג. נגרמו עקב הקטטה עם א.פ. . לפיכך זוכה הנאשם בארוע זה מחמת הספק.

כתב האישום:

במועדים הרלוונטיים עת שימש הנאשם מורה לספורט בביה"ס היסודי "גיבורי עציון" בק. אתא ושימש אחראי על הקטינים אותם לימד, הוא תקף ביום 26.5.05 בשעות הבוקר, בביה"ס, בחדר המחשבים את הקטינים א.פ. וא.ג. בכך שבעט בראשו של א.פ. וגרם לו לנפיחות בלחי ובכך שהיכה מכת אגרוף בגבו ובכתף הימנית של א.ג. וגרם לו לשריטות בכתף ימין וסימנים בגב. מעבירה זו כאמור זוכה מחמת הספק.
כן הואשם הנאשם כי שבועיים למועד האמור, תקף את הקטין ר.נ. בכך שתפס בעורפו ודחפו עד שנפל במדרגות תוך שגרם לו המטומה בירך רגל ימין. מעבירה זו זוכה זיכוי מלא.

השופטת קנטור קבעה באשר לארוע בו היה מעורב הקטין ר.נ. הרי שעדותו נאסרה ע"י חוקר הילדים , לעדות המתלונן לא היה כל סיוע , לא היה כל תיעוד רפואי התומך בגרסתו ועוד צויין מפי עדת תביעה כי הוא ילד מאוד בעייתי, הסובל מבעיות התנהגות, יש לו דמיון פרוע והוא מרבה לדמיין ולשקר. השופטת ציינה כי העדה שהינה מורה וסגנית מנהלת ביה"ס בו למדו הילדים הכירה היטב את המתלונן והיא נימקה מדוע קבעה את אשר קבעה. לאור האמור זוכה הנאשם זיכוי מלא.

בהתייחס לארוע בו היו מעורבים שני הקטינים, קבעה השופטת כממצא עובדתי, כי אכן א.פ. וא.ג. התקוטטו ביניהם כאשר כאמור לא הוכח בפני מי היה מעל מי, וכאשר אין חולק כי א.ג. הוא אלוף באומנויות לחימה. אין חולק כי הנאשם הגיע למקום וראה את השניים מתקוטטים. אין חולק כי הנאשם הפריד ביניהם תוך שימוש בכח. וציינה כי מורה בבי"ס אשר נתקל בשני ילדים מתקוטטים כאשר אחד מהם למיטב ידיעתו של המורה הוא אלוף באומנויות לחימה, רשאי להשתמש בכח סביר על מנת להפריד בין הניצים.

לגבי השאלה האם הכח בו עשה הנאשם שימוש הינו כח סביר – ענתה השופטת כי לא תוכל לקבוע ממצא עובדתי על בסיס עדויותיהם של התלמידים א.ג. וא.פ. לאור הסתירות עליהן הצביע ב"כ הנאשם בסיכומיו, ולאור הסתירות בין גירסאותיהם לגירסאות עדות התביעה מסגל בית הספר.

את החבלות שנגרמו לא.ג. ניתן גם ליחס לתגרה שהתרחשה בינו לבין א.פ. והמאשימה לא הוכיחה שהחבלות שנגרמו נבעו מהשימוש בכח שעשה הנאשם ולא מהתגרה האלימה בה נטל א.ג. חלק ביחד עם א.פ.

בנסיבות אלה, קבעה השופטת כי הנאשם הצליח לעורר ספק סביר, הן לגבי אופי השימוש באלימות והן לגבי תוצאותיו. המאשימה לא עמדה בנטל להוכיח כי השימוש בכח מצידו של הנאשם מהווה עבירה פלילית ואילו הנאשם העלה לפחות ספק המקים לכאורה את ההגנות המנויות בחוק העונשין.

השופטת הבהירה כי מורה לספורט, אשר מגיע למקום בו לא אמורים להימצא תלמידים ורואה אותם מתקוטטים כשהוא יודע שאחד מהם הוא אלוף באומנויות לחימה, רשאי על מנת להפסיק את האירוע האלים, להפריד בכח סביר בין הניצים. המאשימה לא עמדה בנטל ולא הוכיחה כי הכח בו השתמש הנאשם היה בלתי סביר.

הכרעת הדין הותרה לפרסום לאחר הסרת פרטים מזהים של הקטינים המעורבים

ת.פ. 625/06 ניתן 30.3.08

 

רוצה שעורך דין פלילי יחזור אליך?

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

שוד קשישים - דוגמאות לענישה

שוד קשישים - דוגמאות לענישה

בתי המשפט נוטים להחמיר בעונשיהם של אלו המורשעים בעבירות שוד כנגד קשישים. השופט אליקים רובינשטיין התייחס לכך בפסיקתו... 

ספק סביר במשפט הפלילי

מהו ספק סביר? מהי חובת הראיה? מהו הנטל המונח על כתפי התביעה במשפט פלילי? 

התעללות בחסר ישע

מהי התעללות בחסר ישע? האם מדובר בעבירה פלילית? כיצד ניתן לאבחן התעללות בחסר ישע? 

עבירת תקיפה ואלימות - שיקולי ענישה

מהם שיקולי הענישה במסגרת עבירות תקיפה? מהו ההבדל בין תקיפה סתם לתקיפה חמורה יותר? אילו טענות יכולות לשרת את הנאשם? 

הטרדה באמצעות מתקן בזק, מהי?

מהי הטרדה באמצעות מתקן בזק? האם מדובר בעבירה אשר ניתן להרשיע בה גם נאשמים המטרידים באמצעי תקשורת אחרים? 

איומים, מה העונש בעבירת איומים?

מהי עבירת איומים? כיצד מוכיחים אותה? מהם השיקולים מבחינת גזר דין לאחר הרשעה באיומים? 

עבירת סחיטה באיומים במשפט הפלילי

סחיטה באיומים ... מה העונש בחוק? מהי גישת בתי המשפט לעבירה זו? פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורך דין פלילי באתר. 

הגנה עצמית במשפט הפלילי, אימתי?

הרציונל המשפטי חברתי העומד מאחורי סוגיית ההגנה העצמית נטוע בראשיתו בעצם זכותו הטבעית של הפרט להגן על חייו ועל רכושו, זכות אשר הייתה קיימת לו עוד "במצב הטבעי", עוד בטרם התקיימה מסגרת חברתית מדינית. 

הריגה, שיקולי ענישה בעבירת הריגה

כיצד גוזר בית המשפט את דינו של נאשם בעבירת הריגה? מהם השיקולים להקלה בעונש ומהם להחמרה?  

הסתה לגזענות – מהי עבירת הסתה ומה העונש?

הסתה היא ניסיון שכנוע של אדם יחיד או קבוצת אנשים לבצע מעשה שלילי, וגם העברת ביקורת חריפה שאין בה קריאה ישירה לביצוע מעשה אלא רק משתמעת ממנה נחשבת להסתה כמו גזענות או אנטישמיות. 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.